BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

PAGIRIOS

Beveik kiekvieną individą bent kartą gyvenime
buvo ištikusi (arba ištiks ateityje) didelė ir baisi nelaimė, kuomet to
nelaimėlio, atsibudusio ryte, pati pirmoji mintis, beklaidžiojanti galvoje,
buvo: „Kodėėėėl aš vakar tiek gėriau?“. Paprastai didelė likusių minčių dalis
būna skirta apmąstymams, kaip sumenkinti šios negandos, vadinamos pagiriomis,
pasekmes :)



 

Kadangi esu labai geras žmogus, nusprendžiau
truputuką jums padėti. (priimu įvairias padėkos formas).

Na, trumpai drūtai reikėtų išsiaiškinti, kas per
biesas yra tos pagirios. Šiuo žodžiu vadinama aibė nemalonių fiziologinių
padarinių, atsiradusių po įvairių preparatų, o dažniausiai – alkoholio,
vartojimo.

Ypatingos pagirių savybės (vienam asmeniui
gali būti būdingos ne visos):

Galvos skausmas

Pykinimas

Vėmimas

Viduriavimas

Jautrumas šviesai ir triukšmui

Depresija

Irzlumas

Bendras silpnumas

Vangumas

Troškulys (dėl dehidratacijos)

Sutrikusi motorika

Tam tikras kvapas iš burnos, vadinamas pachu
:)

Kaip pastebėjote, šie požymiai yra būdingi
daugumai apsinuodijimų. Paprastai pagirios trunka nuo 1 iki 4 valandų nuo
visiško alkoholio suskaidymo organizme, kartais – iki kelių parų. Retkarčiais
pasitaiko ir kurioziškesnių pagirių. Turbūt esate girdėję apie vieną į ketvirtą
dešimtį įkopusį škotą, kurio pagirios truko pusę metų, tad jam teko taikyti
įvairias terapijas ir panašiai.

Kodėl gi atsiranda tokie nemalonūs simptomai
po tokio malonaus vakaro?

 



Etanolis turi tokią savybę – jis sukelia
organizmo dehidrataciją, kadangi skatina šlapimo gamybą. Dėl to atsiranda
galvos skausmai, burnos sausumas ir šiaip silpnumas. Žinoma, alkoholis muša ir
per kepenis. Dėl etanolio poveikio sumažėja kepenų galimybės smegenims tiekti
gliukozę. Dėl gliukozės trūkumo pagirių metu atsiranda nuovargis, silpnumas,
nuotaikos nepastovumas, susilpnėjęs dėmesys. Alkoholio poveikio dėka dėl tam
tikrų medžiagų apykaitos dalykėlių sunaudojama nemažai vitamino B12; išgėrus
pernelyg daug laipsnių, pasireiškia akivaizdesnė šio vitamino stoka.

Bloga žinia visiems apsinuodijusiems,
besinuodijantiems ar planuojantiems apsinuodyti – iš tiesų nėra jokios
priemonės, kuri tikrai padėtų atsigauti organizmui. Visos žinomos priemonės
tėra pagalbiniai dalykėliai, padedantys organizmui pačiam atsikratyti įvairaus
potūsinio brudo. Efektyviausias pagirių vaistas – saikingas alkoholinių gėrimų
vartojimas ir laukimas, kol organizmas atsipaipalios.



 

Na, o dabar – svarbiausia dalis. Efektyvūs ar
neefektyvūs, tačiau mieli ir daugelio mėgiami patarimai, kaip kovoti su tomis
nelemtomis pagiriomis:

Nesaikingai vartojant alkoholį, pradeda trūkti
magnio, cinko ir kitų mineralų. Individai, kurių organizme magnio mažiau, gali
patirti sunkesnes pagirias. Taigi, jei norite gerti daug ir dažnai, maitinkitės
sveikai ir vartokite magnį. Tas gerasis mūsų draugas magnis turėtų padėti
sumažinti galvos skausmus, jautrumą šviesai ir panašiai.

Gerai pavalgyti prieš prisilupant.

Pora valandų iki šventės išgerti keletą
aktyvuotosios anglies tablečių su vandeniu.

Labai smagus dalykėlis, kurio turbūt
neišmėgins nė vienas, skaitantis šį blogą, vadinasi Opuntia ficus india: šio kaktuso vaisiaus ištrauka, pavartota
maždaug 5 valandos prieš gėrimą, padeda sumažinti sausos burnos, apetito
prradimo ir pykinimo simptomus pagirių metu (įrodyta kliniškai).

Vitamino B6 preparatai taip pat mažina pagirių
požymius.

Vanduo ir maistas: padeda atstatyti skysčių
pusiausvyrą, tad sutrumpina pagirias. Geriau mineralizuotas vanduo, burbuliukai
nepatartini bet kokiu apsinuodijimo atveju, tame tarpe ir pagirių, bet jūsų
teisė rinktis :) Mineralizuotas vanduo padeda atstatyti prarastus elektrolitus.
Per pirmas 2 val nuo pabudimo reikėtų išgerti 1,5 litro vandens, po to jau po
mažiau gerti jį visą dieną.

Kai kurie asmenys vartoja artišoko ištraukas,
bet rimti tyrinėtojai teigia, kad ši priemonė nėra efektyvi.

Fruktozė ir gliukozė padeda atstatyti medžiagų
apykaitą.

Pora valandų iki tūso patariama išgerti 2 l
mineralizuoto vandens (jei turite tik paprasto vandens – truputis druskos
vienam litrui, palaižot druską, tada geriat).

Pienas – „sutraukia“ brudą. Bėda tame, kad
geriantys pieną, o po to vartojantys laipsnius, sunkiau kontroliuoja, kiek
jiems išgerti. Geriau pienelio išgerti prieš einant miegoti, jei tik sugebate,
žinoma. Ryte pienas neblogas dalykas, kas nemėgsta, gali bandyti kefyrą. Vis
tik skystis :)

Eidami gulti, įkalkit vitaminų (B grupės,
taip pat C)

Nemaišyti gėrimų geriant, ypač tokių, kaip
alus ir vynas.

Riebūs pusryčiai.

Pomidorų sultys arba patys pomidorai ryte

Žalias kiaušinis su trupučiu viskio (skanaus)

Vaniliniai ledai

Vanduo su citrina ir cukrumi arba medumi
(geriau su medumi).

Šaltas dušas.

Stipri arbata.

Virtas kopūstas („pagirių sriuba“). Agurkų
rauge, virtuos ir raugintuos kopūstuos, duonos giroj būna daug elektrolitų
(magnio, kalio, natrio ir panašiai).

Paracetamolis, alkaseltzeris, alkaprimas.

Pananginas, aspartamas (atstatyt tiem patiem
elektrolitam).

Saugiausia gerti degtinę, nes joje mažiausiai
pašalinių medžiagų. Labiau užteršti yra burbonas, romas, konjakas, taip pat ir
šampanas, kai kurie saldūs vynai – nuo jų pagirios sunkesnės.

Kava (kofeinas siaurina kraujagysles, todėl
mažėja gal;vos skausmas). Tiesa, kavos negalima gerti labai daug, nes ji taip
pat, kaip ir alkoholio produktai, šalina skysčius iš organizmo.

Šalta drėgna servetėlė ant veido.

1 – 2 glicino tabltės.

Pirtis, sauna (netinka tik garinė rusiška
pirtis).

Išgerti vandens su 3 – 5 g geriamosios sodos.

Jei turite draugų greitukėj – lašelinė. Mus
mokė kažkada statyt, tačiau pamiršau, tad aš nebūsiu niekieno gera draugė :)



Rodyk draugams

Naujesnis puslapis »